Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Saradnje škole i porodice

Posted 10/3/2019

Saradnja škole i porodice počinje polaskom detete u školu i traje sve do kraja školovanja. Ta saradnja pretežno počinje individualnim kontaktom između roditelja-staratelja i učitelja. Ovakvi oblici saradnje izmedju škole i porodice od višestrukog su značaja za dete i njegov lični rast i razvoj ličnosti.

U današnje vreme roditelji mesecima unapred raspituju se i biraju učitelja/ učiteljicu. Ako to već radite važno je da izaberete učitelja koji će po temperamentu odgovarati Vašem detetu, koji će uspeti da prepozna kvalitete i talente koje poseduje baš Vaše dete, koji će uspeti da pomogne detetu u prevazilaženju njegovih slabosti. Svako dete ima svoje pozitivne i negativne strane ličnosti.

 

Prilikom samog testiranja za upis u prvi razred, pedagoško-psihološka služba će Vam dati prvu povratnu informaciju o razvojnom statusu deteta, njegovim darovima, u čemu je dete sjajno a šta je to na čemu bi trebalo poraditi kako bi se ti nedostaci otklonili. Testiranje se vrši po ključu tako da nema lični pečat osobe koja testira. Pedagog ili psiholog na osnovu svog profesionalnog znanja daće predlog za odabir učitelja jer baš oni su zaduženi za sve prosvetne radnike zaposlene u školi. Bilo bi korisno saslušati i njihovo mišljenje vezano za odabir učitelja/učiteljice.

 

Iskrenim odnosom između učitelja i roditelja postiže se celokupan uvid u dečiju ličnost. Učitelj od roditelja dobija sve potrebne informacije vezano za zdravstveno stanje deteta, njegove osobine, navike, temperament, da li dete ide na neke van školske aktivnosti i koje, kako provodi slobodno vreme, kako se oseća u školi?

Roditelji od učitelja dobijaju povratne informacije o tome kako se dete snašlo u školi, da li je prihvaćeno od strane drugara ili nije, koliko učestvuje u radu na času, kako napreduje u učenju i u čemu mu treba pomoći. Šta su dečija interesovanja vezana za nastavu a sta van nje. Da li dete pokazuje posebna interesovanja ka određenim predmetima i temama a samim tim i izvanredne rezultate? Da li možda ima problema vezanih za koncentraciju i ponašanje na času, ili grafomotorički kasni tj. zaostaje za odeljenjem.

Te povratne informacije su jako važne, jer rano uključivanje profesionalaca kao što su defektolog, logoped, pedagog, psiholog ili socijalnih radnika pomoći će detetu da prevaziđe svoj problem i vrati se redovnim aktivnostima. U interesu deteta je da roditelj razmotri i prihvati stavove i predloge učitelja, kao i da u koliko je nezadovoljan učiteljem to svoje nezadovoljstvo ne pokazuje pred detetom, makar dok ne sagleda opravdanost svog zaključka.

Dragi roditelji, budite otvoreni ka Školi kao instituciji. Vašim interesovanjem i uključivanjem u život škole pomoći ćete detetu da prevaziđe svoje strahove, da pokaže svoje znanje, pomoći ćete mu da se raduje, jer srećno detinjstvo i odrastanje je cilj svih nas.